Kritika 50 nijansi sive

Knjiga eseja pod nazivom Pedeset pisaca na 50 nijansi obuhvata i parodiju pod nazivom Pedeset bacanja od Grej.   Urednici erotskih časopisa u kojima se ne pojavljuju pornići ponovo vrednuju sadržaj i prezentaciju žanra. Knjižare i biblioteke, čini se, da su ponovno razmatrale svoje oklevanje da imaju erotiku. Razvojem savremene erotike ni pornići nisu kao što su bili, za razliku od nekih ranijih stavova da je uglavnom bio muški interes, mnoge žene čitaoci su uzbuđene zbog toga da li da to bude tradicionalna pornografija ili prilagodjeno ženskoj erotici.
Romantični romani su ponekad na tržištu erotike ili obratno -„mejnstrim“ romansa koja je u poslednjih nekoliko decenija počela da se pokazuje blatantnim opisom seksa kao u sred pornići scena. Erotična romansa je relativno novi žanr romanse sa erotskom temom i vrlo eksplicitnim ljubavnim scenama, ali sa srcem romantike u priči. Erotska fantazija je fikcija i koristi erotiku u okruženju fantazije. Ove priče se uglavnom pokrivaju bilo kojim drugim vidom podžanra fantastike, kao što je visoka fantazija, savremena fantazija, ili čak istorijska fantazija. Širenjem žanra razbija se postojeća konvencija i ograničenje u temi materija koje su uspele da šokiraju publiku, sa popularnim žanrovima kao što je čudovište erotike koje se sa lakoćom pojavljuje u digitalnoj obradi. Erotska fikcijska fantazija ima sličnosti sa romantičnom fantazijom ali je jasnija. Erotska fantazija se može naći u Fan Fiction, koji koristi delove elemenata i likove iz popularnih fikcija kao što su televizijske serije, filmovi ili romani. Erotski Fan Fiction može da koriste znakove iz postojećih radova koje su neslućene od njihovih stvaralaca, kao što je homoerotska fikcija.